Student Hanseatic League i Lettland 2015

Vecka 48 reste sex elever i åk 9 tillsammans med två lärare till Lettland för att delta i ett Erasmus-projekt.

Våra internationella kontakter är vitkiga för oss på Västa Stenhagenskolan. Skolan har sedan starten 2008 varit med i flera sammarbetsprojekt med olika skolor runt Östersjön.

I år, och nästa, pågår ett projekt som heter Student Hanseatic League och det handlar om entreprenörskap.

Elever i årskurs 9 fick söka till att delta i en konferens i Lettland. Två lärare följde också med och höll i en workshop om marknadsföring. På konferensen träffades elever från Lettland, Estland, Polen, Tyskland, Danmark och Sverige för att tillsammans utveckla, tillverka och marknadsföra en produkt.

Det har varit en lyckad och lärorik vecka. Vi ser fram emot hösten 2016 då vi är värdar för projektet.

14 december 2015