Information om ej fungerande skolbusskort

Det är just nu problem med busskorten hälsar UL. Här kan du hitta information om vad som gäller. De hoppas att det snart ska fungera igen.

Upplands Lokaltrafik har tekniska problem med skolkorten vilket gör att även elever som har beslut om skolkort drabbas och deras kort fungerar inte i läsarna ombord på bussarna.
UL har gått ut med informationen nedan till sina chaufförer om att vara generösa med att låta elever kliva ombord om de har ett skolkortet för 2016/2017 med sig.

Skolkorten har tekniska problem – var generös fram till 31 augusti
Vi har dessvärre drabbats av tekniska problem då vissa elever ska ladda ner sin skolbiljett till sitt Skolkort trots att dessa elever är berättigade till skolresor.
Vi ber er därför att ha överseende med detta och låta dessa elever åka med utan biljett fram till 31 augusti då vi hoppas att problemen ska vara lösta.

OM skolkortet inte fungerar ska man felanmäla sitt kort via ULs hemsida under "skola":

23 augusti 2016