Sök till vår skola

Vill du gå på en skola som strävar efter att vara en varm, positiv plats där alla trivs och får lyckas? Sök till oss!

Att vara elev på vår skola

På Västra Stenhagenskolan möter du elever från en mångfald av bakgrunder och erfarenheter, och tillsammans skapar vi en unik och givande lärandemiljö. Oavsett om du kommer från staden eller landsbygden, kommer du att ha möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt.

Vår högstadieskola erbjuder mer än bara undervisning – vi vill att du ska delta aktivt, uppleva glädjen i lärande och ta ansvar för din utveckling.

Vår pedagogiska grundsyn är enkel: alla elever ska ha möjlighet att delta i aktiviteter som lockar deras intresse och bygger motivation för lärande. Genom upplevelser och kreativt utforskande får eleverna möjlighet att utveckla sin kreativa sida och ta eget ansvar för sitt lärande. Vårt övergripande mål är att forma våra elever till framtidens samhällsmedborgare – individer som kan, vill och vågar.

Varje vår har vi öppet hus för dem som vill besöka vår skola. Här på vår hemsida och i våran konton på sociala medier kan ni läsa mer om när.

Hur söker man till oss?

Du kan när som helst under året ansöka om att byta skola, men sedan höstterminen 2020 genomförs själva skolbytena endast vid några tillfällen per termin och det är antagningsenheten som styr över processen. Vid konkurrens om platserna är det principen om relativ närhet som avgör vilken elev som får plats.

I Uppsala kommun är det inga enskilda skolor som hanterar skolbyten, allt som har med antagning att göra sker på antagningsenheten. Här kan du läsa mer om antagningsprinciper och kontakta antagningsenheten.

Uppdaterad: