Föreläsning om psykisk ohälsa hos barn och unga

Onsdag 25/9 kl. 18-19 föreläser riksförbundet Hjärnkoll om psykisk ohälsa hos barn och unga. Föreläsningen sker i skolans matsal.

Hjärnkoll arbetar med ambassadörer som föreläser utifrån personliga erfarenheter av psykisk ohälsa och vägen till återhämtning. I samband med att eleverna får dessa föreläsningar erbjuder vi även vårdnadshavare och familj att delta vid en kostnadsfri föreläsning redan nu på onsdag den 25 september kl 18.00. Själva föreläsningen är ca 45 minuter och sedan finns det tid för frågor efter.

Vill du som vårdnadshavare ta del av föreläsningen? Eller kanske vill en mormor, en farbror eller ett äldre syskon delta? Anmäl dig via mail till cathrine.ocallaghan@uppsala.se senast den 25/9 klockan 12.00.

23 september 2024