Skolbesök från östersjöländerna

Fredagen den 18 november får vi besök från våra vänskolor runt Östersjön. 30 elever och 11 lärare är här för att utbyta erfarenheter och arbeta tillsammans under vecka 45. På fredagen kommer de till oss på Västra Stenhagenskolan.

Projektet heter Student Hanseatic League och 6 elever från Västra Stenhagenskolan (Dimen, Axel, Vindayani, Albin, Caleen och Linnéa) har varit ute på Odalgården hela veckan, tillsammans med våra besökare samt våra lärare Maja Back Lakic och Maria Jadinger Trygg.

elevbild

Under veckan har eleverna startat små miniföretag och arbetat tillsammans med sin företagsidé. De har också besökt Uppsala och gjort studiebesök.

Under fredagen mellan 9-10 avslutas arbetet med en presentation i matsalen på Västra Stenhagenskolnan om vad eleverna arbetat med under veckan. Publik kommer att vara våra elever i 7A, 7B och 7C. Rektor Alper kommer att hålla ett välkomsttal.

På programmet blir det även sång av våra elever i år 1 och 2.

Efter presentationen (ca 10.30-11.30) kommer våra elever att visa gästerna runt på skolan.

Besöket avslutas med lunch i vår skolrestaurang samt utvärdering.

17 november 2016