Nytt samarbetsprojekt med våra vänner runt Östersjön!

Vi har fått vårt nya projekt kallat "Baltic Sea Forum - Integration through Core Values" godkänt.

Sedan vår skola startade 2008 har vi haft internationella sammarbeten med skolor från Tyskland, Danmark, Polen, Lettland och Estland. Vi har nu fått veta att vårt nya Erasmus-projekt blivit godkänt.

Syftet med projektet är att unga människor ska få ett forum för att diskutera våra värderingar i en multinationell kontext. Projektet vill uppmuntra unga till att vara aktiva samhällsmedborgare som gör sin röst hörd, och lyssnar på andra.

6 elever i åk 9 kommer att få åka till Tyskland i november 2017 och nästa år får 6 nior åka till Danmark.

De elever som är intresserade av att åka med kommer att få göra en skriftlig ansökan. Mer information kommer på engelsklektionerna!

12 september 2017