Elev på andra plats i matematiktävling!

Erik Sundén i 9B vann en andra plats i riksfinalen av den matematiktävling som Pangea anordnat.

Pangea har nu rättat klart alla resultat och utnämnt vinnarna och en av våra elever har lyckats knipa andraplatsen i tävlingen; Erik Sundén. Stort grattis Erik!

Över 5000 elever i Sverige har deltagit i tävlingen och vi är så glada över att en av våra har lyckats komma så långt.

Pangea anordnar flera matematiktävlingar runt om i Europa och har uppemot 500 000 elever som deltar. Målet som Pangea har satt för sitt arbete är att motivera alla deltagare till att ägna sig åt matematik. Hälften av frågorna i första omgången består av enkla uppgifter som alla deltagare förväntas att klara av. Således stärks deltagarnas självförtroende och intresset för matematik främjas. Elever som har lätt för matematik kommer även stärka sina matematiska förmågor.

Vi vill tacka alla våra elever som deltagit i årets tävling.

26 april 2016