Kom ihåg att spara ditt skolkort!

Det är viktigt att du som har skolbusskort spar ditt busskort till nästa läsår. Nedan hittar du mer information från UL.

Skolkortet är en värdehandling och om du är berättigad till skolbiljett nästa år laddas det automatiskt med en ny ”läsårsbiljett” vid din första skolresa i höst. Blippa bara kortet ombord på bussen eller på perrongen precis som vanligt.

Så därför – spara skolkortet på något säkert ställe över sommaren. Tänk på att inte göra hål i det, då slutar det att fungera.

Läsåret 2016/2017 gäller skolkortet på vardagar klockan 04.00 – 20.00 inom hela UL:s trafikområde. Kortet gäller ej på helger och jul- och sommarlov.

Mer information om exakta dagar och om kortets giltighet hittar du på

Vi ses ombord!

Psst. Har du ändå råkat tappa ditt kort? Ingen fara. Förlustanmäl det på ul.se/skola så skickar vi dig ett nytt. Men under tiden du väntar (sju arbetsdagar), får du själv bekosta dina resor.

Har du frågor om t ex reglerna kring vem som är berättigad till skolresor kontaktar du din kommun. Kontaktuppgifter finner du nedan.

Mån–fre 9.30 – 11.30

antagning.skolskjuts@uppsala.se