Skolskjuts

Här hittar du nyttig information om ULs skolkort.

UL skolkortet

Här nedan kan du klicka på länken för att läsa vad som gäller för skolskjuts i Uppsala Kommun.

Klicka här för att komma till Uppsala kommun

Kortet gäller oftast ett helt läsår och får användas för fritt resande på helgfri vardag mellan 04.00 – 20.00 inom hela UL:s trafikområde.

Skolkortet är personligt och missbruk av kortet kan leda till att skolkortet blir indraget.

Om eleven skulle tappa bort eller få sitt busskort stulet, anmäls det till Upplands Lokaltrafik på deras hemsida, länken hittar ni nedan.

Klicka här

Det kostar inget att få ett nytt UL-kort, men eleven får själv stå för sina resor till och från skolan tills det nya kortet kommer på posten. För mer information om skolkortet klicka på länken nedan.

Klicka här

För ytterligare information om skolskjutsen från Uppsala kommun och Skolverket så finns länkar här nedan.

Klicka här för Uppsala kommun

Klicka här för Skolverket