Västra Stenhagenskolan får förskoleklass ht-22

Västra Stenhagenskolan får förskoleklass hösten 2022 – sök senast 31 januari

Tidigare har vi meddelat att Västra Stenhagenskolan inte startar någon förskoleklass till höstterminen. Anledningen var bland annat brist på lokaler och att skolan inte har kapacitet att ta emot ytterligare elever.
Nu har nya förutsättningar gjort att vi har möjlighet att starta en förskoleklass till hösten. Dels får skolan färre elever i förberedelseklass nästa läsår och därmed kan vi avveckla en klass. Dels ändrar UL (Upplands lokaltrafik) skolskjutstiderna. Genom att senarelägga sista skolskjutsen kan vi nyttja en större del av skoldagen i schemaläggningen av högstadiet.
Vi är glada att kunna välkomna nya elever till vår förskoleklass. Det är redan nu möjligt att ange Västra Stenhagenskolan som alternativ i skolvalet. Sök plats senast 31 januari.

Sök plats i mitt skolval.

Utredning av Stenhagens kommunala skolor, årskurser och klasser
Utbildningsförvaltningen jobbar just nu med en utredning av Stenhagens skolstruktur. Där är fokus bland annat befolkningsprognoser, lokaler, storlek på årskullar och behov av platser till grundsärskola i framtiden. Det är en omfattande utredning och kan innebära förändringar för både Västra och Östra Stenhagenskolan framöver. Vårdnadshavare i området kommer att få information om resultatet av utredningen under hösten 2022.

27 januari 2022