Lägg in kontaktuppgifter (IST Guardian)

I e-tjänsten IST Guardian lägger du som är vårdnadshavare till barn eller ungdom i kommunal skola in dina kontaktuppgifter.

Det är viktigt för skolan att alltid ha aktuella uppgifter för att snabbt kunna få kontakt med dig eller för att skicka ut viktig information. Är ni flera vårdnadshavare lägger alla in sina kontaktuppgifter.

Klicka på länken nedan för att komma till IST Guardian:

Länk till IST Guardian

Instruktion:

1. Logga in med din e-legitimation.
  2. När du kommer in i IST Guardian ser du ditt/dina barns namn och ditt eget namn. Klicka på ditt namn.
  3. Under Personlig information ser du mobilnummer och e-postadress som finns registrerat på dig. Om dina uppgifter stämmer behöver du inte göra något.
  4. För att ändra och registrera uppgifter: klicka på pennan till höger och skriv in ditt mobilnummer, klicka sen på spara längst ned. Gör likadant för att skriva in e-postadress. Din adress hämtas automatiskt från Skatteverket och du kan inte uppdatera den själv.

För mer information från Uppsala kommun klicka på länken nedan:

Länk för mer information om IST Guardian

24 mars 2023